EELDE-PATERSWOLDE – VV Actief organiseerde afgelopen maandag een sponsorevent voor sponsoren, vrijwilligers en iedereen die de club een warm hart toe draagt. Een avond die alles in zich had: van een bulderende lach om de grollen van Henk “pompompom” de Haan, tot de snijdende spanning bij de veiling van diverse voetbal- en andere items door Jacques d’Ancona. De hele avond stond in het teken van Make a Wish, het goede doel waar VV Actief deze maanden geld voor inzamelt.
“VV Actief is meer dan alleen voetbal”, benadrukt voorzitter Joris Brenninkmeijer meteen al bij de opening van de avond. “Juist een voetbalclub brengt mensen bij elkaar, ongeacht hun achtergrond. Als club vervul je daarmee een belangrijke rol in het sociale leven. Bij die maatschappelijke betrokkenheid past ook de betrokkenheid bij een goed doel als Make a Wish. Het is dan ook mooi om te zien dat de hele club in actie komt om hieraan een bijdrage te leveren. Dat geldt voor de senioren, maar ook voor de jongste leden van de club, die weekend na weekend cupcakes, snert en poffertjes verkopen voor dit mooie doel. Deze sponsoravond is daarbij het sluitstuk van een paar prachtige weken.” “We kijken terug op een zeer geslaagde avond”, vertelt Anne Marie Brabers van VV Actief. “Geslaagd voor de club, omdat we onze sponsoren en vrijwilligers goed in het zonnetje hebben kunnen zetten. Geslaagd voor de aanwezigen, die na flink lachen met Henk de Haan, mee konden bieden op prachtige voetbalitems in de veiling. En vooral geslaagd voor Make a Wish, het goede doel waar de opbrengst van de veiling naartoe gaat. De opbrengst komt uit op ruim 4.000 euro. En dat bedrag komt nog eens bovenop een soortgelijk bedrag dat we nu aan het inzamelen zijn via de diverse teamacties. In het totaal komen we dus straks rond de 8.000 euro uit. Een resultaat waar we dik tevreden mee mogen zijn“. Vooraf was al bekend dat het niet om de minste veilingitems zou gaan. Natuurlijk stonden er veel voetbalitems op de lijst, van de keepershandschoenen van Bizot tot het tenue van Tjaronn Chery. Maar ook veel van de sponsoren brachten aantrekkelijke items in om op te bieden, zoals een cabrioweekend en een diner voor twee personen, inclusief vervoer van huis en weer terug. Topstuk van de avond was het gesigneerde Champions League-shirt van Arjen Robben, dat uiteindelijk € 450,- opleverde. Maar ook op een reclamebord langs het veld van VV Actief en op een vier-seizoenen-beautybehandeling werd flink geboden en wist veilingmeester Jacques d’Ancona de aanwezige bieders te verleiden om flink tegen elkaar op te bieden. Make a Wish wil wensen van ernstige zieke kinderen in vervulling brengen. FC Groningen is een van de partners van Make a Wish en heeft VV Actief en andere clubs in het noorden gevraagd om mee te doen aan de Make a Wish-competitie. De club die het meeste geld inzamelt mag een wedstrijd tegen FC Groningen spelen. De nummers 2 en 3 winnen een voetbalclinic. Eind december eindigt de competitie en is bekend of het door Actief ingezamelde bedrag voldoende is voor het winnen van een van deze prijzen.

 

actief leveren 8000 euro op voor make a wish