vries talentenshow vijverstee 1 vries talentenshow vijverstee 2 vries talentenshow vijverstee 3 VRIES – De Vijverstee stond afgelopen vrijdag weer in het teken van het zomerfeest, als afsluiting van het schooljaar. Dit keer werd gekozen voor een Talentenshow.  Het werd een spetterende show, in zomerse omstandigheden. 
Alle groepen toonden hun enthousiasme. Zoals de jongens van groep zes, die  als stampend de Roemeense zomerhit van de eendagsvlieg ‘O Zone’ nadeed. Eveneens van groep 6, maar dan van geheel andere orde: ‘Te laat op school’en de bijkomende smoesjes. Terwijl een deel van de vele bezoekers verkoeling zoekt bij de vijver, toont groep2 het Sprookjeskasteel. Een aandoenlijke show, met als thema feest. Met Doornroosje die wakker gekust wordt door de mooie prins. Intussen meldt spreekstalmeester Juf Ans dat Julius het record spijkerbroekhangen verbeterd heeft. Het ontbreekt niet aan eten en drinken bij het zomerfeest. Er is een overvloed aan taart. “Laat de taart niet smelten”, wordt het publiek gewezen. Dan willen de kinderen ‘het team’.  Ze worden na enige aarzeling op hun wenken bediend. “Helemaal uit België, alle kleuren van de regenboog, K3, nee, K15”. De tent staat op zijn kop als ‘Van Afrika tot Amerika’ klinkt. ‘Opper K3’ is directeur Gerda Bieveld met haar twee staartjes in het haar. K15 krijgt een daverend applaus. Ook groep 4 barst van het talent. De jonge meiden in de tent worden hysterisch bij ‘bang, bang’, opgevoerd door ‘de meisjes uit California’, met hun blauw en roze haar. Het enthousiasme kent geen grenzen. Groep 4 ‘voelt zich sexy, als ik dans’. Het ‘Vader Jacob’ van groep 7 is bepaald rustiger in het muzikale geweld.  Verrassend is het duo, met stijldansen in een modern jasje. Ook verrassend: de trommelact. Groep 5 speelt Marco Bakker, maar dan niet de operazanger. Het dak – beter tent- gaat eraf bij ‘Roof is on fire’. De Talentenshow wordt letterlijk afgesloten door de leerkrachten, verkleed als nonnen. Een geweldig slot, dat beloond werd met een luid gejuich van het toch al enthousiaste publiek.