DONDEREN – Donderen is al jaren slecht bereikbaar per mobiele telefoon. Dit stond ook op de agenda van het Dorpsbelevingsonderzoek van afgelopen jaar. Eén van de bestuursleden heeft bij een van de providers, KPN, meerdere keren aan de bel getrokken. De provider gaf aan dat er geen klachten uit Donderen bekend zijn. Volgens KPN en SIMYO zou uit de website http://www.coveragechecker.nl/ blijken dat de ontvangst in Donderen wel ‘redelijk goed’ is. Niets is minder waar. Een paar maanden geleden deed de gemeente Tynaarlo nog een bericht in een huis-aan-huis-blad waarin stond dat er in de gemeente Tynaarlo goede dekking zou zijn. Zoals in het dorpsblaadje de ‘Donderblik’ van oktober is vermeld weigert bijvoorbeeld KPN om collectieve klachten in behandeling te nemen. “Het speelt al jaren”, zegt Bert Wiekema van Dorpsbelangen Donderen. “Misschien is de bereikbaarheid wel nooit goed geweest. Dat er geen klachten bekend zijn is misschien wel te verklaren. Mensen denken toch: het helpt toch niet. We worden gewoon niet gehoord. Het is de arrogantie ten top als men zegt dat je dan maar een andere provider moet proberen. Het is te gek voor woorden dat je zo wordt afgescheept. Bij een noodgeval moet je goed bereikbaar zijn; het is van levensbelang”. Wanneer we de KPN zelf benaderen worden we van nummer naar nummer gestuurd. De KPN blijkt zelf ook slecht bereikbaar.